Home ยป Glamping op Molecaten Park Bosbad Hoeven

by Tom
7 read
Strandstoel camping Molencaten Bosbad Hoeven

"De kinderen zijn lekker hyperactief want de vakantie staat op het punt van beginnen. Deze zomervakantie hebben we, net als vorig jaar, gekozen voor een camping in Nederland. We vertrekken pas om een uur of 2 omdat we pas om 4 uur de tent in kunnen. Zoals je kunt begrijpen wordt er om de 10 minuten gevraagd: "Papa hoe lang nog? Gaan we al? Ik verveel me..."

Inhoudsopgave

Yes! Zomervakantie 2022 is begonnen! Aangezien we in de meivakantie al een week naar het welbekende Titanic Beach Resort in Turkije zijn geweest hebben we besloten om de zomer door te brengen in ons kikkerlandje. We hebben een bekende camping-keten gekozen in het bosrijke West-Brabant. De reis gaat dit jaar naar Molecaten Park Bosbad Hoeven, in Hoeven.

Lara in de Zwemband
Lara in de Watermeloen
Op De Foto Met De Leukste Meiden
Tom & Demi in het Zwembad Splesj!

Molecaten Park Bosbad Hoeven

Molecaten Park Bosbad Hoeven is een camping en vakantiepark ineen. Het is gelegen in het westelijke gedeelte van Noord-Brabant, plus minus 10 minuten rijden vanaf Etten Leur en 15 minuten vanaf Roosendaal.

Aankomst & Inchecken

Bij aankomst kunnen we de auto makkelijk parkeren op een tijdelijke parkeerplaats bij de receptie. Wij zijn met twee auto’s, niet erg kosten – & milieuvriendelijk, maar met 3 kinderen en veel spullen hadden we echt wat ruimte te kort. Nadat het inchecken snel en voorspoedig is verlopen mogen we met twee auto’s de camping oprijden. Nadat alle spullen een plekje hebben gekregen mag er รฉรฉn auto op het park blijven, de andere kan op een parkeerplaats buiten de camping worden geparkeerd. (Je betaalt hiervoor โ‚ฌ4,50 per uitrijden). De auto die op het park mag blijven kan onbeperkt in en uit rijden, je kenteken wordt namelijk geregistreerd bij aankomst.

De glamping safaritent (Brabanttent)

Aangezien wij samen met mijn broer en zijn gezin op vakantie gaan (man, vrouw en kindje van 9 maanden) hebben wij ervoor gekozen om een voorkeurslocatie door te geven. We hebben gekozen voor 2 safaritenten naast elkaar, dicht bij het douche – & sanitairgebouw, wel zo makkelijk als je ’s nachts even een sanitaire stop moet maken na een avondje bier en barbecue. Achteraf een perfecte spot! Wil je dit ook? Kies dan voor Brabanttent nummer 1 of 2 op het terrein “Zwijn”. Qua zonligging ook ideaal: Overdag beschut zodat de hitte uit de tent blijft. ‘S avonds wel een lekker avondzonnetje, perfect voor de lange avond barbecueรซn of spelletjes doen!

De tent staat iets verhoogt op een houten vlonder waardoor je een soort veranda-achtige uitstraling hebt. Uiteraard hebben wij van te voren een paklijst gemaakt met wat we mee hebben genomen. De uitrusting binnen & buiten de tent is als volgt.ย

Uitrusting buiten op de veranda
Houten eettafel
6 witte plastic buitenstoelen
2 houten strandstoelen
Safaritent Brabant nr1
Brabanttent nr1 op veld Zwijn
Uitrusting binnen in de safaritent
3 slaapkamers, 1 woonkamer / open keuken
4 losse bedden en 1 stapelbed
Koelkast
Vier-pits gasfornuis
Kluisje
Bestekset (6 personen)
Borden en glazen (6 personen)
Waterkoker
Pannen + (Panne)koekenpan
Houten eettafel
6 stoelen met kussentjes
Verlichting in elk vertrek
Emmer en water-jerrycan
Voldoende stopcontacten

In principe is de tent van alle gemakken voorzien. Voor het mooie zou een barbecue bij de tent het afmaken, vorig jaar zijn we op Camping TerSpegelt geweest en daar was de barbecue wel inclusief. Scheelt weer zeulen in de auto. Wat ook fijn is, is dat de tent erg netjes en schoon is.

Activiteiten en Todo’s op de camping

Het weer is goed en we hebben er zin in. Deze week wordt het namelijk gemiddeld 25 graden. Deze camping heeft een animatie team in de zomer – & herfstvakantie. Met de figuren Molly en Caatje. Ideaal voor als je met kinderen op vakantie gaat.

Knutselen op de kidsclub

Elke ochtend na het ontbijt gaan onze twee oudsten (7 en 9 jaar) samen op de step naar de kidsclub. Dit begint om 10 uur, maar vaak is er vrije inloop. Na anderhalf uur komen ze terug met verschillende kleurplaten, knipsels, knutsels en prullaria. Leuk om op te hangen in de tent maar niet om meer naar huis te nemen hoor… ๐Ÿ˜‚

Waterspeelpark Splesj

Bij de camping zit een groot waterspeelpark genaamd Splesj dat gratis toegankelijk is voor campinggasten. Ook kun je hier een dagje naar toe als je niet op het park verblijft. Een dagkaart kost dan โ‚ฌ12,50 in het hoogseizoen. Splesj is ruim opgezet, eigenlijk heeft het een enorme ligweide vergeleken bij de grootte van de zwembaden. Er zijn 7 spectaculaire glijbanen waar je met en zonder band vanaf kan. Zowel voor kids als volwassenen! Sommige glijbanen gaan zo hard dat ik er met mijn lengte (1,92m) bijna niet zonder schaafwondjes vanaf kan.
Ook aan de kleine kindjes is gedacht. Voor hun is er een groot spray-park en een piratenschip-speelplaats. In dit bad is de hoogte van het water ongeveer 30cm. Je moet dus altijd opletten als ouder, wat prima is natuurlijk!

Spray Park in Splesj
Piraten-Zwembad in Splesj

Schuimparty

Op het tennisveld wordt een keer per week de schuimparty georganiseerd. Ook wij gaan ernaartoe, ik ben benieuwd. Van ver horen wij de muziek al en zien we kindjes volledig onder het schuim ons tegemoet lopen. Het ziet er veelbelovend uit en de meiden worden steeds enthousiaster. Aangekomen bij het tennisveld is het een explosie van schuim en dansende kinderen. Er staat een DJ die feestmuziek aan het draaien is, eerlijk is eerlijk: deze jongen draait goed en de sfeer zit er lekker in. De schuimparty is dus een echte aanrader voor alle leeftijden! Zelfs de jongste van 3 heeft de avond van haar leven.

Schuimparty plezier
Mijn leukste meiden op de Schuimparty
Schuimparty overzicht
Schuimparty fun!

Conclusie

Molecaten Park Bosbad Hoeven is een prima camping om te verblijven. Het is een mix van vaste standplaatsen, campingplekken en safaritenten. Het grote waterspeelpark Splesj is echt een toegevoegde waarde, hier kunnen zowel de jonge als oudere kids zich prima vermaken! Qua faciliteiten is het redelijk basis, denk hierbij aan een restaurant (waar de bavaria schenken ๐Ÿ™ƒ) en een friettent. Prijs / Kwaliteit is zeker voldoende. Wij zouden hier best een keer terugkeren en hebben een leuke vakantie gehad!